Toernooien

Ben je lid van Esports11, dan krijg je korting op onze Cash toernooien. Een unieke format waaraan gewerkt wordt.

TOERNOOI INFORMATIE:

Toernooien bij Esports11 worden georganiseerd tijdens de transferperiode of in periodes waarin er geen reguliere competitie plaatsvindt.

SERVER PROBLEMEN:

Deze informatie is alleen van toepassing als er geen serverproblemen zijn. Indien er wel problemen zijn, wordt een tijdslimiet van 10 minuten gehanteerd. Als een team nog steeds problemen ervaart na deze 10 minuten, kan het de wedstrijd niet starten en wordt de wedstrijd verloren verklaard. In dat geval krijgt de tegenstander automatisch een 1-0 overwinning. Als beide teams problemen ervaren, eindigt de wedstrijd in een gelijkspel (of deze wedstrijd wordt dan op een andere dag ingehaald). Let op: als er 8 spelers in de lobby zijn en de tijd bijna verstreken is, start dan met die 8 spelers en wacht niet op de rest, anders wordt de wedstrijd als verloren beschouwd. Als alle teams dezelfde server problemen ondervinden, wordt het toernooi geannuleerd en krijgen ingeschreven teams voorrang bij het volgende toernooi.

Maandag:

Elke vrijdag organiseert Esports11 een toernooi met 8 of 16 clubs.

Bij een toernooi met 16 clubs geldt het volgende schema:

  • Eerste wedstrijd: 20:30
  • Tweede wedstrijd: 20:50
  • Derde wedstrijd: 21:10
  • Kwartfinale: 21:30
  • Halve Finale: 21:50
  • Finale: 22:20
  • Einde: 22:40

Woensdag:

Elke week organiseert Esports11 een toernooi met 8 clubs.

  • Eerste wedstrijd: 20:30
  • Tweede wedstrijd: 20:50
  • Derde wedstrijd: 21:10
  • Halve Finale: 21:30
  • Finale: 21:50
  • Einde: 22:30

Vrijdag:

Elke vrijdag organiseert Esports11 een toernooi met 8 of 16 clubs.

Bij een toernooi met 16 clubs geldt het volgende schema:

  • Eerste wedstrijd: 20:30
  • Tweede wedstrijd: 20:50
  • Derde wedstrijd: 21:10
  • Kwartfinale: 21:30
  • Halve Finale: 21:50
  • Finale: 22:20
  • Einde: 22:40

Eerder Klaar (8 teams):

Om het toernooi sneller af te ronden, kunnen we elke keer 20 tot 15 minuten eerder klaar zijn door direct na de halve finales de wedstrijden weer te starten.

Dit proces verloopt als volgt:

  • De halve finale begint om 21:30 uur precies en eindigt, bij geen vertragingen, om 21:50 uur. Daarna hebben de clubs in principe 2 tot 5 minuten de tijd om zich voor te bereiden op de volgende wedstrijd. De finale kan dan starten om 22:15 uur, waardoor het toernooi om 22:35 uur kan eindigen.

Eerder Klaar (16 clubs):

Bij een toernooi met 16 clubs kunnen we 30 tot 25 minuten eerder klaar zijn door direct na de halve finales de wedstrijden weer te starten.

Het proces verloopt als volgt:

  • De kwartfinale begint om 21:30 uur precies en eindigt, bij geen vertragingen, om 21:50 uur. Daarna hebben de clubs in principe 2 tot 5 minuten de tijd om zich voor te bereiden op de volgende wedstrijd. De halve finale kan dan starten om 22:15 uur, waardoor de finale om 22:35 uur kan beginnen en om 22:55 uur kan eindigen.

Groepsfase:

In de groepsfase spelen deelnemers nog in groepen, zoals bij het WK. Elke club speelt één keer tegen elk ander club in zijn groep. De eerste twee clubs van elke groep gaan door naar de volgende ronde. Bij een toernooi met 8 clubs volgt na de groepsfase een halve finale (4 teams) en vervolgens de finale (2 teams). Bij een toernooi met 16 clubs volgt na de groepsfase een kwartfinale (8 teams), gevolgd door een halve finale (4 teams) en de finale (2 teams).

TIJDSCHEMA (16 Teams)

  • Eerste speelronde: 20:30
  • Tweede speelronde: 20:50-21:00
  • Derde Speelronde: 21:10-21:20

KWARTFINALE 21:30-21:40

  • Winnaar uit groep (A) A1 tegen Nummer 2 uit groep (B) B2
  • Winnaar uit groep (B) B1 tegen Nummer 2 uit groep (A) A2
  • Winnaar uit groep (C) C1 tegen Nummer 2 uit groep (D) D2
  • Winnaar uit groep (D) D1 tegen Nummer 2 uit groep (C) C2

HALVE FINALE 21:50-22:00

  • A1/B2 tegen C1/D2
  • B1/A2 tegen D1/C2

FINALE 22:10-22:20

De twee winnaars uit de halve finale strijden tegen elkaar om te bepalen wie het toernooi wint.

VERLENGING:

In geval van een gelijke stand wordt er een Golden Goal-wedstrijd gespeeld, waarbij de eerste doelpuntenmaker de winnaar is. Als penalty's zijn toegestaan, zal een official dit aangeven. Deze toernooien vinden vaak plaats op vrijdag en/of zaterdag.

AANDACHTSPUNTEN:

Alle wedstrijden moeten strikt op tijd beginnen. Hier zijn enkele belangrijke zaken om rekening mee te houden:

  • Test de internetverbinding van je spelers voordat de wedstrijd begint.
  • Maak duidelijke afspraken met je spelers voor het geval iemand zijn verbinding verliest.
  • Elke club heeft slechts 5 minuten vertragingstijd, die alleen wordt gebruikt in geval van een echte verbindingsprobleem.
  • Zorg ervoor dat jij en je team snel weer kunnen opstarten (spreek een code af).
  • Na elke gespeelde wedstrijd de lobby verversen
  • Eigenaren/managers hoeven niet onderling te communiceren over serverproblemen (het bewijs wordt geleverd via de stream), omdat dit te veel tijd kost. Vertrek zo snel mogelijk en de tegenstander zal vanzelf merken dat iedereen weg is.
  • Als er een kit glitch optreedt, stuurt de tegenstander de uitnodiging. Start niet voordat het signaal is gegeven!

ALS EEN HERINNERING (1):

• Free agents (Vrije spelers) zijn toegestaan

• Rode kaarten zijn ongeldig in dit toernooi

• Vergeet niet om uw clubnaam duidelijk te vermelden in de chat.

• Houd de chat netjes, dus praat liever niet te veel in de groepschat. Als je iets wilt zeggen, houd het dan zo kort mogelijk.

• Iedereen stuurt zijn stream kanaal één keer hier in de chat. (Geen stream? Dan kan je ook geen verweer indienen.

• Als je via Twitch streamt, zorg dan voor een betaalde Twitch account, voorkeur is Youtube)

• Als je vriendschappelijke wedstrijd gaat spelen, zorg er dan voor dat je ruim op tijd stopt zodat je op tijd kan starten aan de competitie wedstrijden

• Alleen het thuisteam verzendt de resultaten van de wedstrijden in de groepsfase chat.

Vergeet niet om in de rust op vierkant te drukken zodat de spelerslijst zichtbaar zijn op de stream

PUNTEN

Clubs die aan het einde van de groepsfase hetzelfde doelsaldo hebben, worden de onderlinge resultaten van toepassing. Als die wedstrijd gelijk was, spelen de teams een herkansing tegen elkaar om te beslissen wie de echte winnaar wordt. Hier wordt dan extra tijd voor ingepland (+-20m). Dit wordt dan een Goldengoal wedstrijd. De eerste die scoort heeft gewonnen.

SERVER PROBLEMEN:

Het komt wel eens voor dat de verbinding tussen de clubs niet optimaal werkt, wat betekent dat als de uitnodiging van de thuisploeg niet wordt ontvangen of gezien door de tegenstander (binnen de 5 minuten server tijd), dan is de tegenstander verantwoordelijk om de uitnodiging binnen de resterende minuten te versturen. Meld het probleem aan de Officials!! Als dit alles nog niet werkt (en het bewijs wijst beide kanten), dan wordt deze wedstrijd als gelijkspel ingeschreven mits beide teams stream hebben. De club die niets op stream heeft, heeft altijd verloren (ongeacht of ze gelijk hebben. Geen stream is geen BEWIJS !!)

TOERNOOICHAT - COMPETITIECHAT

Deze chat gebruiken wij om contact op te nemen met de clubsbeheerders. Alleen het team dat thuis speelt, stuurt dat screenshot.

LET GOED OP DEZE STAPPEN:

Is er kit glitch dan moet er dan aanvoerder gewisseld worden

Werkt dat niet, dan stuurt de tegenstander de uitnodiging

TIJDSINDICATIE BOT

De server hanteert een aftel tijdsindicatie, en het startsein wordt ook gegeven door de aangewezen official. Nieuwe leden moeten eerst wennen aan deze tijdsindicatie.

ALS EEN HERINNERING (2):

  • Zorg ervoor dat alle spelers 5 minuten voor aanvang van de wedstrijd op hun positie in de lobby zitten. (GEEN STREAM BETEKENT GEEN DEELNAME)
  • De aanvoerder moet degene zijn die streamt.
  • De thuisploeg moet de naam van de tegenstander klaar hebben om de uitnodiging te versturen. Dit moet zichtbaar zijn op de streams. (Dit geldt alleen als de aanvoerder streamt)
  • De scheidsrechter zal ook aan alle clubs vragen hoeveel spelers ze in de lobby hebben, voordat de wedstrijd begint. (Teams met minder dan 8 spelers of zonder keeper kunnen niet deelnemen aan de wedstrijd).

THUISPLOEG:

  • Het uitspelende team plaatst hun clubnaam in de toernooichat.Het thuisteam verstuurt de uitnodiging.
  • Na afloop van de wedstrijd is het thuisteam verplicht om een screenshot van het wedstrijdresultaat te plaatsen in de daarvoor bestemde chat.

We rekenen op jullie medewerking en sportiviteit om van elk toernooi een succes te maken.

Met sportieve groet,

Esports11 Team